Tuesday, September 8, 2009

dah setengah bulan puasa....

hari ni dah 18 hari puasa ramadhan 1430H...
bagaimanala agaknya penghayatan ramadhan pada tahun ni...

tahun ni..aku mula2 puasa je dah dua hari tinggal...semuanya sebab demam dan cirit birit yang teramat teruk...

pengahayatan ramadhan kali ni..alhamdulillah la...cuma tahun ni agak penat sket sebab dah mula ulang alik ke rumah baru dari rumah along...malam lepas terawih je baru balik umah sendiri...penat memang penat..,tapi dek kerana nak jugak balik dan duduk rumah sendiri...aku kuatkan hati dan semangat utk balik walaupun malam hari....

hm...next week nak raya pulak....persiapan raya?baru beli baju raya...yang lain2 aku tak pikir lagi..bia la...tengok angah balik nanti ape dia bwk..hehe...maklumla raya kat umah aku tahun ni...so...org yg nak balik raya umah aku..kena sponsor aaa sket sebanyak....nak lebih2,...x leh a kot..sebab bonus belum tentu dapat...so kena save cost gak la....

tahun ni...raya pertama kat umah aku...raya kedua akan ke kemaman..nuar buat aqiqah iman amirah....pastu maybe akan deret2 ke kelantan kot...mak nak jumpa pakngah jugak..so demi memenuhi permintaan dan impian mak,..aku akan bwk la mak balik...minyak x per aaa aku tanggung..(apela sngat minyak kete kancil aku tu...huhu..)makan???jgn guna duit...gi je singgah raya umah sape2 yang patut....

macamana la raya aku tahun ni agaknye....mudah-mudahan semuanya berjalan lancar..insyaallah...

No comments:

Post a Comment